Powered By Blogger

Tuesday, March 15, 2011

Insiden di tengahari..

Sudah bersawang rupanya blog saya selepas hampir 2 minggu tidak dikemaskinikan. Bukan lupa bukan juga sengaja tetapi disebabkan kekangan masa dan tuntutan kerja maka, proses mengemaskini menjadi tergendala.

Petang tadi, anak yg sulung meneiklefon dan memberitahu yg kunci pintu gate tersekat, tak boleh pusing dan tak boleh buka pintu gate. Selepas mengambil dua org anak lagi dari sekolah saya bergegas balik ke rumah utk membantu membuka kunci. tetapi kunci tak boleh buka juga. Lantas, saya serta anak2 ke kedai tempat membuat gate utk mminta org kedai itu dtg mmbaik pulih gate kami yg sudah rosak itu. tapi org itu tak ada. Saya menjadi tidak tentu arah, macam mana nak masuk rumah ni. Sambil mengingatkan diri agar bertenang, tiba2 terdengar anak yg bongsu, lutfi membaca ayat2 suci al Quran..berulang2 dia membacanya. Saya terdiam dan mengamati2 setiap ayat2 yg dibaca dan turut membacanya bersama. hati saya terus berasa sedikit ketenangan dan dapat berfikir bagaiman mencari jalan utk menyelesaikan masalah.

Akhirnya kami dapat masuk ke dalam rumah selepas memanggil seorang locksmith utk membuka pintu dan menukar kunci yg baru.

apa2 pun saya merasa sungguh bersyukur pada Allah kerana anak2 ada bersama semasa saya dalam kesusahan. ketenangan yg anak2 tunjukkan memberi kekuatan kepada saya utk menghadapi segala kesusahan dgn lebih rational.

peristiwa tadi merupakan kualiti masa yg sgt berharga yg saya habiskan bersama dgn anak2..walaupun susah tetapi saya harus melihat impak positif dari peristiwa tersebut.

5 comments:

FA said...

juruh nyo lutfi..:)

ise3339 said...

tula..kecik-kecik dulu pongoh..ingt lg ms kk ngoh cite kk ngoh gi jamuan dgn student2 kk ngoh di UIA pah tu dio x bg kk ngoh buat ucapan..
besar dh ni Alhamdulillah juruh n insyaAllah makin juruh nanti:)

aisha umaira' said...

sejuk perut ibu mengandung...hehe..tahniah ustzh coz bjaya mdidik anak ustzh mjd anak yg soleh.moga anak2 ustzh sntiasa mjd permata ayah bonda(^_^)

incek.loyer said...

ni msti ustzh 2 bwt mjlis makan2 'naik rumah' baru ni kn? ;)

incek.loyer said...

ni msti ustzh 2 bwt mjlis makan2 'naik rumah' baru ni kn? ;)