Powered By Blogger

Monday, March 28, 2011

maafkan saya...

Seorang student yg sudah hampir setahun tidak menjenguk saya tiba2 datang ke pejabat saya tadi. Dia menjelaskan tentang ketidakmunculan beliau sejak hampir setahun lalu. Rupa2nya dia berkecil hati dengan saya kerana tidak lagi memberi perhatian kpd beliau. Maafkan saya, itu silap saya. Yg saya tahu, student sepatutnya dtg ke pejabat lecturer utk bertnya khabar. Saya juga dah lama tidak menghantar message pada dia, bertanyakan khabar. Walau apa pun alasanya, saya mengaku itu kesilapan saya. Saya pula berpendapat student tersebut mungkin tidak selesa dgn saya jadi sebab itulah dia tidak lagi menghubungi saya. saya pun tidak pernah cuba utk bertnya khabar dgn dia. Maaf kan saya kerana rupa2nya hati dia telah saya sakiti. Bila dia memberitahu yg dia merajuk kerana saya melebihkan org lain, maafkan saya. Saya mungkin tidak sedar tindak tanduk saya.. Walau apa pun kedatangan dia ke pejabat telah melerai kekusutan hati dia. Akhirnya dia pulang dgn hati yg gembira........ ..hati yg dilukai dulu masih terasa ...argh...biarkan saja...

2 comments:

jauhariah Omar said...

saya senyum dengan entry ini, student tu berani kerana jumpa dgn mdm, berani mengaku yg dia terasa hati, tp berapa ramai lagi yg memilih diam jika terasa hati..
bg saya student tidak boleh terasa hati dgn guru ;)

seri pagi said...

lamanya dia simpan perasaan kecil hati tu.. sebelum ianya jadi semakin mengecil, bagus juga dia datang jumpa dan berterus terang.. syukur juga pensyarahnya seorang yang memahami.. apa2pun student tersebut perlu bersangka baik terhadap pensyarahnya..