Powered By Blogger

Tuesday, March 22, 2011

pengalaman student membuat assignment

Hari ini adalah hari untuk student2 saya menghantar assignment. alhamdulillah, bila mendengar cerita dari mereka tentang pengalaman membuat assignment tersebut, saya merasa sungguh lega sebab semuanya seronok membuat assignment tersebut. masing2 tersenyum girang bila menghantar assignment. Bila ditanya tentang pengalaman manis menyediakan assignment, ramai yg berebut2 nak bercerita pengalaman manis mereka.

Ini adalah kali pertama saya menyuruh mereka membuat research utk assignment undang2 jenayah islam. menurut mereka, inilah kali pertama keluar utk menginteriew respondent.

Saya harap student2 selalu didedahkan dgn kerja luar kelas agar mereka bukan sahaja mendapat input dalam soal teori saja tetapi juga dari segi praktikal. pada masa yg sama membuat research juga mengajar mereka erti kesabaran dan persahabatan.

Mudah2an student ICL saya akan mendapat keberkatan dalam hidup mereka dunia akhirat. Mudah2an juga mendengar setiap butir kata dalam leteran saya, pagi dan petang, dan tidak lupa pada nasihat saya walaupun mereka sudah tidak lagi belajar dgn saya..insyAllah..

"A mediacore teacher tells, a good teacher explains, the superior teacher demonstrates and a great teacher inspires..."
p.s. selamat tinggal sayang...

2 comments:

seri pagi said...

antara ciri seorang guru yang baik, bila dia mampu menjadi pendengar yang baik..

ramizah said...

mudah2an Allah memberi saya kekuatan utk mjd pendengar yg setia..