Friday, January 16, 2015

Apa pendapat student mengenai saya?

Semalam saya ada melihat keputusan Student Feedback Survey ( SFS) yang telah dinilai oleh pelajar-pelajar saya untuk semester lepas iaitu Semester 1 2014/2015. Saya mengajar 3 sections dengan 2 sabjek.
Student saya tidak ramai di dalam setiap section. Ada dua kelas yang mengandungi 13 and 15 orang sahaja di dalam setiap kelas. Satu section lagi diajar oleh lecturer lain pada mulanya dan jumlah student dalam kelas tersebut ialah 44 orang. Walaubagaimanapun, lecturer tersebut tak dapat mengajar dan kelas tersebut diberi kepada saya.

Saya cuma nak bercerita mengenai komen-komen student di dalam SFS. Adalah menjadi kebiasaan apabila kita menjadi public figure di sesuatu tempat samaada di universiti, tempat kerja, sekolah, ahli politik mahupun celebrity, pasti ada yang suka dan ada yang tak suka. Sama juga di kulliyyah saya, AIKOL, yang mana ada student yang suka lecturer A dan ada yang suka lecturer B.


Walaupun student membuat penilaian kepada lecturer dengan meng"tick" ruang 1,2, 3 dan 4 tapi tak ramai yang rajin menulis komen. Hanya beberapa kerat sahaja yang rajin memberi komen.

Saya sertakan di sini kesemua komen yang dibuat oleh student semester lepas. Sudah semestinya komen-komen ini adalah anonymous. 


Setiap komen yang diberi sangat saya hargai, samada positif dan negatif. Semuanya untuk saya memuhasabah diri agar lebih baik dari hari semalam. Kadang-kadang kita tidak sedar yang kita telah melakukan kesilapan terhadap mereka. Mudah-mudahan semester depan saya akan mengajar lebih baik dan lebih menghormati student.


                                                                       Komen 1



                                                         
                                                               Komen 2


                                                      komen 3


2 comments:

Muhamad Khairie Othman said...

Assalamualaikum My Dear Dr. Ramizah,

Lama tak dengar khabar... Madam sihat?

Saya kt sini mcm ni jugak laa... sihat dan ok la dengan kerja di KL.

Hope semua baik2 di UIA sana...

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)