Monday, January 12, 2015

Kenangan

Kenangan itu adalah satu perasaan yang tidak boleh dinyatakan dengan perkataan. Ianya hanya mampu disebut di dalam hati, di dalam memori. Digambar di dalam kotak fikiran dan dirasa dengan hati. Sendiri.

Di kala usia sudah menganjak ke angka lebih 40 ini, pastinya ada kenangan-kenangan yang tidak dapat dilupakan, manis, pahit,, suka duka dan tawa hingga mengeluarkan airmata.

Tahun-tahun yang lepas banyak memori yang telah saya ciptakan dengan izin Allah azza wajalla.

Kenangan mendapat surat layang dan surat ugut bunuh adalah salah satu kenangan dan pengalaman yang tidak dapat dilupakan. Mungkin pada mulanya ianya adalah satu saat pahit untuk ditelan tetapi saya telan juga.

Kenangan bersama-sama dengan orang tersayang adalah saat yang tidak dapat dilupakan juga. Bertemu, bermesra, ketawa dan berpisah. Itulah fitrah alam.

Suatu hari nanti, saya sendiri akan menjadi kenangan buat orang lain. Mudah-mudahan kenangan mengenai saya adalah yang baik-baik belaka. Kalau ada kenangan pahit, tolong buangkan saja dan maafkan saya seperti mana saya maafkan orang yang menghantar surat ugut bunuh kepada saya.

Akhir kata, jangan lupakan saya jika saya sudah tiada.....

3 comments:

YB Shehan said...

madam.. i miss u so much.. tq atas segala ilmu yg saya dapat dlu.

ramizah said...

shehan, lama tak jumpa awak. hope to see you again, inshaAllah. terimkasih kerana menjenguk blog saya yg usang ini.

YB Shehan said...

seronok blog ni. saya selalu je baca. hiii