Powered By Blogger

Wednesday, January 14, 2015

Kenangan Banjir tahun 2014



Saya sudah terjun ke dalam air banjir sebaik saja sampai di rumah. Seronoknya bila air banjir menyentuh kulit selepas lebih 15 tahun ( rasanya) tidak bermain air banjir.

 Dalam perjalanan ke rumah Ma dan Abah, saya berhenti sekejap untuk bergambar. Kalau tak silap, gambar ini diambil berdekatan dengan Taman Uda Murni. Kami mengharung air sepanjang hampir 4 KM. MashaAllah, terasa kudrat tidak ada untuk mengharungi arus deras sepanjang ke kampung penambang. Tetapi demi Ma Abah tercinta saya gagahi juga.

Saya berada di atas bot yang dipandu oleh saudara sepupu. Melihat sepupu, anak saudara serta adik lelaki sedang bermain air, perasaan saya sungguh teruja. Ohh...seronoknya.




 Jelas terpancar kegembiraan anak-anak saudara saya bermain air banjir. Mereka ini adalah tiga sekawan ; Nabil, Wazif and Muaz.



Berada di dalam pelampung sambil berbual dengan teman dan  melihat awan putih  adalah satu kepuasan.

Alhamdulillah, tahun ini Allah memberi kesempatan untuk melihat banjir besar tahun 2014. Pada masa yang sama, saya turut bersedih melihat rakyat Kelantan terutama di Kuala Krai, Manik Urai, Tanah Merah dan beberapa tempat lagi yang telah kehilangan rumah dan harta benda pada banjir tahun lepas. Mudah2an ganjaran Allah pasti menunggu pada mereka yang sabar dan redho dengan ketentuan Allah. aamin.

1 comment:

Mommy's Diary of Life said...

seronok ye ustazah? huhu. x nafi. mmg sronok pun banjir. hikhik. harap2 mereka smua bertabah lah..