Powered By Blogger

Sunday, April 17, 2011

Coretan pagi ini..

Sudah agak lama saya membisu seribu bahasa di dalam blog ini. Bukannya sibuk sangat tetapi fikiran agak buntu dgn idea2 yg menarik dan sesuai utk dikongsi bersama pembaca2 sekalian.

Semester 2 2010/2011 sudah pun berakhir. Student2 pun sudah ramai yg pulang ke kampung halaman masing2. Maka, tinggal lah kami semua di kampus utk memeriksa kertas2 exam.

Kampus2 menjadi semakin sunyi. Lecturer banyak menghabiskan masa di dalam pejabat masing2, bersendirian..hanya ditemani radio dan laptop ( sambil membuka FB).

Macam biasa, saya tidak boleh lama di pejabat. Pasti saya akan meronda2 di sekitar AIKOL dan juga libray utk mencari2 muka2 yg saya kenal. Kadang2 saya akan ke library utk memeriksa kertas exam sambil mencuci mata melihat buku2 terbaru.


Harapan dan doa saya, agar Allah penjangkan umur saya dan anugerahkan kesihatan yg baik agar dapat saya menghabiskan amanah ini sebelum 28hb April. Mudah2an Allah juga memberi kelapangan pada teman2 yg lain utk memasukkan markah dan gred sebelum tarikh tersebut agar student tidak dinafikan hak mereka utk mendapat PTPTN dan biasiswa sebelum bermulanya semester baru..amin ya rabbal aalamin..


p.s. selalu lah melihat kebaikan dan kelebihan org lain...

3 comments:

Shahir said...

saya pun dapat merasai kesunyian itu.hehe.hati teringatkan kampung halaman, tapi apakan daya, tak dapat balik.

semoga ustazah dikurniakan kesihatan, kelapangan dan umur yang panjang. ameen. :)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
ramizah said...

t.ksih shahir..kebahagiaan dalam perpisahan :-)