Powered By Blogger

Wednesday, September 14, 2011

a moment with secret admirer...

Tadi saya dikunjungi oleh seorang student bukan dari AIKOL. Bila saya ke pejabat utk mengambil chop yg tertinggal dalam pukul 8.45 pagi, saya tengok dia tercegat di depan pintu pejabat saya. Saya memberitahu dia yg saya sibuk di LR 7 sempena dgn adjustment period jadi saya tk dapat berjumpa dgn dia sekarang. Jam 10.30pagi bila saya balik ke office saya tengok dia masih tercegat di depan pejabat saya lagi. Masa itu ada dua orang student datang bersama utk saya menyelesaikan masalah mereka. Saya meminta dia datang jumpa saya jam 2 petang. Bila saya bertnaya apa masalahnya, ( kerja saya, hanya utk menyelesaikan masalah orang) , dia menjawab " personal problem". Aik, saya tk pernah tengok budak ni, tiba2 suruh aku selesai masalah dia. pelik2...

Akhirnya jam 2.08 kami bertemu. Sebenarnya saya tak pernah bertemu dengan dia. Rupanya dia mencari saya melalui nama2 yg tertera dari list AIKOL lecturer di pejabat. Dia hanya ingin bertemu dan berbual2 dengan saya di samping itu utk menyampaikan misinya berjumpa dgn saya.

Selepas berbual kurang lebih 10 minit, saya meminta diri untuk keluar. Sebelum dia beredar saya meminta maaf kerana tidak dapat meluangkan masa yg panjang dek kesibukan menjadi academic advisor pada AIKOL student. Lantas dia menjawab, " Madam bukan academic advisor..tapi life advisor..." Saya tersenyum mendengar remarks daripada pelajar itu sambil melambai pada secret admirer itu dari jauh.. :-) selepas dia keluar saya masih tidak berhenti tersenyum macam orang sangau...

p.s. Cepatnya masa berlalu....

3 comments:

FA said...

wah wah wah!:)

ramizah said...

koya molep ni... hehe

Capik said...

HEHehe...agreed with that boy..ehehe..life advisor...^^