Monday, December 29, 2008

Puisi Hijrah

Hijrah datang lagi
untuk aku yg sentiasa menanti
Walau hakikatnya aku sendiri tidak pasti
Bila aku kan berjumpa lagi

Pada setiap saat yang pergi
Aku membilang jari
Berapa jumlah amalan telah diamali
Cukupkah untuk aku bertemu Ilahi
Mendengar soalan yang aku geruni
Melihat suasana yg pasti ditakuti

Oh..Tuhan Rabbul Izzati
Ampuni lah dosa-dosa ku...
serta dosa2 orang2 yang aku sayangi.

Salam maal hijrah untuk semua....

2 comments:

muhammad zukhairi said...

salam hijrah ustazah:) hari tu ada pegi uia. tapi cari2 ustazah kat bilik, tak jumpa. bila dah nak balik baru perasan ada manual registeration. mesti ustazah sibuk haritu. ape2 pun, salam maal hijrah!!!

ramizah said...

terimakasih..Anthony ada bg tau saya yg Zul ada kat kampus. InsyAllah next time..