Powered By Blogger

Saturday, March 27, 2010

IIUM library

Dua hari berturut2 saya mengunjungi IIUM library minggu lepas. hari khamis dan hari jumaat. Sudah lebih 3 minggu tak menjenguk disebabkan kesibukan nak menghabiskan sillabus dan mengira CAM markah student.

Sya amat sekali berbangga dgn IIUM library. Bukan setakat buku dan bahan2 rujukan yg saya kira ( pada tahap saya) komprehensif, lengkap dan uptodate. tapi, staff di situ secara umumnya adalah baik dan besifat proaktif dgn masalah pelanggan.

Saya mesti pastikan sy melawat IIUM library pada masa semester berlangsung, sebulan sekali. kalau dah habis kelas/sem saya mesti melawat 2 X seminggu. Kdg2 ada terserempak dgn student dan bila sya memberitahu saya datang dari library, ramai yg terkejut dan bertnya saya, buat apa di library?

* sya ke sana biasanya utuk melihat buku2 yg baru sampai dan saya mahu jadi org pertama membaca/meminjam buku2 tersebut.

* Sya mahu meminjam buku2 atau bahan rujukan2 yg lain atau membuat interlibrary loan

* semasa saya student dulu, kekerapan sya ke library tidak sama semasa sy bekerja. Dulu hnya utk study atau pinjam buku sahaja. Sekarang lecturer kena lebih tahu dari student jadi kena kerap megemaskinikan maklumat takut nanti ada soalan pelik2 dari student.

* masa exam, sy jarang study di library. Kalau mahu study, sy pastikan saya ada cubicle sendiri. saya tak boleh study di luar..kalau tgk ramai org study sy jadi tension. Sy study mengikut kebolehan saya sendiri.. mengikut rasa hati saya bukan sebab org lain.

* ada juga org pergi ke library sebab nak jumpa girlfren/boyfren.library juga jadi tempat mata bertentang mata..aku tgk mung, mung tgk aku..terutama bila duduk mengadap..hmmm..ada pengalaman ke? tepuk dada tanya la sendiri..saya? oh! tidak ada.

* Law library adalah section yg paling bising sekali di IIUM library. Selalu dpt komplen dari staff di Law section bahwa law student selalu membuat bising semasa menggunakan kemudahan di library. sampai bergaduh2 sesama sendiri..kononya law student tapi tak ikut law atau tak pandai bca law yg terpamapang di meja dan di tiang2 library..

* akhir sekali saya gi libaray kalau tak tahu nak buat apa, pergi ziarah teman2 di law section atau level 3 smabil mengeratkan sillaturrahim.

Selalulah mengunjungi libray kita dan menjadi fan IIUM libary di Facebook.

Anda pula bagaimana, selalu ke library?

6 comments:

Ibn Salim said...

Saya paling kerap pergi masa study week.huhu.

ramizah said...

owh..ingat hayyi selalu pegi masa kerja RA dgn saya dulu...

Unknown said...

thanks for the good words about us the law library staff... happy to be of service tp lg happy kalu dpt customer cam akak...:D

FA said...

=)..sokmo jgop g..best dok library,ado aircond..he he.

fird said...

haha. law students mmg suka buat bising. agaknya sbb kami suka bercakap

Ibn Salim said...

masa jadi RA madam pun slalu gok pegi library..huhu