Powered By Blogger

Thursday, October 21, 2010

Itu pilihan anda..

Bila saya dapat tahu, ramai student yg tidak menghadiri kelas saya semalam sebab sibuk menyiapkan kerja utk sabjek pelajaran lain, saya berasa sangat2 sedih. Rasa teraniaya, rasa dipinggirkan..dan pelbagai rasa masam dan pahit. Perasaan yg sama juga ada bila mendapat tahu, ada student yg sanggup tak datang kelas lecturer lain sebab nak datang ke kelas saya atau menyiapkan kerja saya. Perbuatan anda dibuat dengan sengaja..tanpa dipaksa tapi penuh rela hati. Itu pilihan anda

Ingatlah, wahai pelajar2 ku..Jika anda menjaga hak cikgu anda, nescaya hak anda akan dijaga dan dilindungi oleh Allah SWT. Perbuatan yg sedemikian sebenarnya menunjukkan anda tidak menghormati hak cikgu anda. Anda juga yg rugi..rugi yg sebenar2nya..

Guru adalah Ibu bapa anda juga..Beringatlah..Beristighfar..

p.s. selamat tinggal..

2 comments:

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

saya x pernah ponteng kelas ustazah v(^ ^)v

ramizah said...

malah faez, ingatkan saya pula kelas tutorial yg sya hmpir2 terlupa..You are awesome!