Powered By Blogger

Sunday, September 11, 2011

Hidup perlu diteruskan....



Semester baru akan bermula esok hari, 12 september. Saya akan bertemu dgn lebih 60 orang student pelajar2 tahun satu pagi esok. Pada masa yg sama student2 saya yg lama akan menganjak ke tahun 2, 3 dan 4.






Seronok sangat bila mengajar dan bergaul dgn mereka ini. Saya selalu merasakan bahwa pergaulan dan menjalinkan persahabtan dgn pelajar2 akan membuat saya bertambah muda. Mungkin petua awet muda yg terbaru utk dikongsi dgn pembaca2 semua.





Dalam seronok tu ada juga yg sedih, bila ada sesetengah student yg buat2 tak kenal dah dgn kita. Ataupun student yg dulunya rapat dgn kita, selalu dtg berkongsi masalah dan meminta nasihat macam-macam. Tetapi setelah makin tinggi belajar dan banyak ilmu di dada, maka saya ditinggal begitu saja.





Apa2 pun saya pasrah, sabar dan redha...inilah yg dinamakan kehidupan....Kita bertemu dan berpisah...Berjumpa dan bergembira. Ketawa dan menangis. Yg hidup dan yg mati. Itulah lukisan alam. Suasana sebegini adalah memberi erti hidup yg sebenar. Yg penting, kita masih ada Iman dan Islam...Itulah sebaik-baik nikmat..

















p.s. pasti masih ada yang sayang pada saya....

6 comments:

FA said...

yup, mmg perlu diteruskan..:)

ramizah said...

Life goes on

we cannot change them but we can change oursleves :-)

aisha umaira' said...

sy syg ustzh sokmo(^_^)

seri pagi said...

pasti masih ada yang sayang pada anda....

ise3339 said...

teringat lagu allahyarham sudirman "pelangi petang" . kak ngoh suka kan lagu ni:)

ramizah said...

sayang aishah, nurul...ni adik2 saya juga..
sayang aisyah wan muhammad..adik sedarah sedaging...lagu Pelangi Petang, lagu berhantu kngoh..boleh mmbuat airmata mngalir laju mengingati Pelangi Petang yg dh lama pergi....