Powered By Blogger

Wednesday, October 27, 2010

Novel Cinta..

Kurang 3 minggu lepas saya beli satu novel berbahasa inggeris bertajuk The Killing Place. Buku tu agak tebal. Sebenarnya tiada niat utk membeli mana2 buku pada saya. Bila saya pergi ke MPH pada hari tersebut, niatnya nak membeli buku cerita utk dihadiahkan kepada Amalina Ramadzan kerana mendapat markah tertinggi di dalam mid term test pada bulan lepas. Tiba2 saya terfikir, eh..dah lama sangat tak bca novel Bahasa Inggeris. Asyik baca buku Bahasa melayu sahaja. maka saya beli buku itu dan mula membaca dari tarikh dibeli, 10/10/10 hingga 16/10/2010. Hampir semiggu buku itu habis dibaca. Satu rekod. Ianya tamat dibaca di Hotel Royal River, Bangkok.

Semalam sya sinnggah di MPH lagi. Kali ini saya borong 2 lagi buku; satu bertajuk DEAR JOHN dan SUMMER AFFAIRS. Hari tu beli buku thriller, cerita pembunuhanha. Kali ini, nak baca cerita yg romantik pulak. Wah, buku DEAR JOHN tu tinggal lagi 2 bab utk dikhatamkan. Ini cukup bagus! membaca novel cinta membuat kita mahu menghabiskan cerita itu secepat mungkin. Sya benar2 dilamun cinta..*sigh*

Orang berkata, Life begins at 40..saya pula, Love begins at 14...oppss..at 41.

p.s. Good bye and take care..

8 comments:

Sleepless In KL said...

I've seen 'Dear John' the movie and cried. Books are always better than the movie version. Nanti nak pinjam ya? Hehe.

ramizah said...

Boleh je..No problem. Tu la, lepas ni nk beli CD Movie dia pulak.. The author of DEAR JOHN is Nicholas Sparks who also authored A walk to Remember and Message in a Bottle..

seri pagi said...

salam puan
saya dah lama mengikuti blog puan, kira2nya kategori silent reader, cuma hari ini baru berkesempatan untuk mengisi kotak komen. Saya teruja setiap kali membaca tulisan puan kerana ianya mengimbau kembali kenangan 10 tahun yang lampau ketika menuntut di salah sebuah univ. Cumanya kalaulah saya dapat undurkan masa, ingin saya menjadi salah seorang pelajar puan lebih2 lagi ada imbuhan untuk student yg mendapat markah tertinggi...hehehe..pendorong semangat tu. Cuma ada sikit beza pensyarah dulu dan kini. Saya rasa, (rasa sahaja) jurang antara pensyarah dan pelajar masa dulu amat jauh. Tak tau lah siapa yang menjauhkan diri. Samada pensyarah yg tidak mesra alam atau pelajar yang gerun dengan derap kasut pensyarah. Dari apa yang puan tulis, dapat rasakan begitu akrab dan mesranya antara puan dan pelajar puan. Cuma beza dulu antara kini, pelajar2 dulu lebih berdisiplin (masa batch saya), pakaian juga boleh dikatakan sopan dan tiada masalah tentang kehadiran, dateline assignment dan tingkahlaku di dalam kelas. Saya tak boleh nak menulis lebih panjang dari tuan punya blog nanti dikatakan lebih sudu dari kuah lebih garfu dari mee meggi..hihihi..cukuplah dulu ulasan tak selari saya dengan harapan saya dapat membaca lagi coretan2 dan pengalaman2 bersama pelajar2 puan.

p/s komen tak sesuai dgn topik hari ni..maaf.

ramizah said...

Ohh..terimakasih Puan (Seri Pagi). tak pa, lebih sudu dari kuah pun..yg penting kita sharing.. sharing is caring.. Sya amat mengalu2kan sbrg komen.. Komen yg membina. harap dpat kita berjumpa suatu hari nanti. Bole email sya tak, apa nama Puan sebenar? T.kasih.

Ahlami said...

HAHAAHHA!
what a nice quote you've got there.

kakngoh, should read Khaled Hosseini's famous novels. ko kakngoh baco doh ?

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

saya beli novel john grisham n novel utk budak sekolah bg merelakskan diri utk exam nih

Infict said...

"The Kite Runner"

"A Thousand Splendid Suns"

Both by Khaled Hosseini.

Highly recommended if not read yet.

ramizah said...

owh..I have read those two books by Khaledd Hosseini..They were superb! Thanks..