Sunday, July 10, 2011

Lutfi dan french toast...

Semalam saya buat french toast untuk sarapan pagi pada anak-anak. Menu ni memang menjadi kegemaran anak2.

Di bawah ini gambar roti yg sudah dicelup dgn adunan susu, sedang di goreng..








Kemudian setelah dibalik..warnanya menjadi kuning.










Saya menyediakan 5 pasang semalam. Untuk anak 3 orang, suami satu dan adik saya, Ahlami, yg kebetulan ada di rumah saya semalam. Lutfi, bertanya pada saya, "Mama, kenapa ada 5 saja?" "Mama punya mana?" Mama jawab, " Mama tak makan french toast. Nanti mama makan roti butterscotch cicah air kopi saja". French toast adalah sarapan kegemaran Lutfi. Dia sudah bersedia utk makan bahagian dia. Dalam gambar di bawah kita boleh tengok tangan Lutfi tu,asyik bergerak2..Bila saya hendak ambil gmbar ni, dia asyik bertanya, bila boleh makan, mama? Saya cakap tunggu dulu sebab nak ambil gmbar. Saya pula, memang bermasalah mengambil gmbar.Amatur lah katakan..Tangan tak steady, asyik blur je gambar. Dia sabar menunggu mama ambil gambar....



^




^












Tetapi tak lama.....hehehe..















p.s. Forgive and Forget...

2 comments:

Mohd Shahir Shamsudin said...

saya suka french toast! laparnyaaa :(

ramizah said...

baru napok komen shahir...hehe.. sedak ccotek weh!!