Monday, May 28, 2012

Aku dan Ibu...





Kasih ibu membawa ke syurga. Doa ibu adalah segala. Kehadiran ibu menjadi pembela. Ibu adalah rahmah Allah yang datang berjela.
Ibu saya yang dipanggil Ma adalah seorang wanita yang kuat dari segi fizikal dan mental. Ibu saya tidak berpendidikan tinggi tetapi setiap tindak tanduk dan aktiviti yang dibuat mengalahkan orang yang mempunyai Ph.D. Ibu saya seorang yang kuat semangat bila melihat anak-anak dalam keadaan susah dan lemah. Ibu adalah sumber kekuatan hidup saya. Mudah-mudahan Allah memberi ibu saya  kesihatan yang baik agar dapat pergi masjid dan mengaji Quran iaitu aktiviti kegemaran dia sejak anak-anak sudah besar belaka. Saya juga turut berazam agar saya juga akan menjadi seperti ibu......


" Sesiapa yang tahu betapa bernilainya seorang wanita dan misteri yang ada di sebalik ketenangan jiwa di wajah mereka, pasti  mereka  tidak akan mengelakkan diri dari menyintai seorang  wanita. Sesungguhnya cinta, kasih sayang dan penghargaan pada wanita adalah sebahagian dari kesempurnaan iman seseorang kerana ianya adalah Sunnah Rasulullah SAW dan Cinta Ilahi"
[ Ibn al Arabi]


4 comments:

fatienwm said...

likE!

KhALiLI_HaNNaN said...

Subhanallah..'azim..

ramizah said...

:) alhamdulillah. segala puji-pujian kepada Allah sekalian alam

Capik said...

LIke this..^^