Powered By Blogger

Sunday, August 9, 2009

Long Live Aikolians!

Wah! Bukan main semangat lagi Ustazah ni..Hari tu komplen sakit sana sakit sini.. Sebenarnya seronok pergi tengok Legal Theatre semalam di Mini Audi di UIAM. Rasanya dah lama sangat tak tgk teater..dulu pun rasanya tgk di UIA juga masa di PJ.

Student aikol ni kreatif la.. ( kreatif giler kalau istilah kontemporari di kalangan remaja). Pandai jadi pelakon, penulis skrip, pengarah dsbg. Walaupun ada sedikit kekurangan tapi saya lupakan saja sebab byk yg best!

2 minggu lepas, student buat AIKOL family day. sedap jugak..sedap dpt makan free! semalam legal theatre, hari ni ada sports carnival. Hari ni adalah hari terakhair program AIKOL Fest.

Walaupun sibuk dgn lecture, tuto dan pelbagi komitmen belajar, tapi mereka masih lagi boleh memberi persembahan yg first class semalam.

Harap2 pagi esok kelas Ustazah pada pukul 9-10 dan 10-11, semua pelakon2 terbabit ada dlam kelas esok pagi..Cik Katie, Mikhael jackson, Datuk X dan lain2. Kalau tidak, ustazah akan hantar surat cinta secepat mungkin.

Akhir sekali, saya ingin mengambil peluang di sini merayu pihak2 yg di atas sana tu, tolong la jgn slash bajet studetn utnuk buat program. Bukan setakat slash 50 % tapi sampai 80 %! macam mana budak nak kerja. Kadang2 org di atas sana terlepas pandang pada kehendak dan hak student di UIAM..yg mereka pentingkan ialah research..research.. Seterusnya kebajikan stduent ni terabai. Pihak terbabit nak sangat student buat prrogram tapi duit tak cukup lepas tu suruh pergi cari sponsosrhip sendiri... tak ke sakit hati?

rasanya cukup lah mak nenek ni membebel...

2 comments:

muhammad zukhairi said...

sokong!! tapi, kesukaran menjalankan program ini mematangkan student UIA:)

p/s: teringat pula zaman susah2 nak cari sponsor bila orang atas potong bajet program student.

ramizah said...

bila kita melihat masalah sbg cabaran, kita akan mnjd lebih matang dalam kehidupan dan bukan lagi kebudak2an..