Powered By Blogger

Friday, April 30, 2010

Puisi

Kasih Sayang..

Kasih sayang ada di dalam
Tak bisa mata memandang
Tidak tahu apa dikarang

Kasih sayang umpama pohon rendang
Perlu dibaja dengan ucapan
Perlu disiram dengan perlakuan
Perlu dicium dengan doa dan harapan
Agar tumbuh dahan-dahan bergandingan
Serta daun-daun kehijauan
Serta bunga-bunga bermekaran

Kasih sayang perlu dibuktikan
Agar aku ada pengetahuan
Yang aku amat kau sayang
Dan tidak sesekali dipinggirkan
Oleh engkau yang amat ku sayang...


p.s puisi untuk sesiapa saja..

4 comments:

chema said...

Wah..hebat ustazah :)
Dah lama saya xbaca puisi indah camni..
Padahal masa sekolah dulu selalu sangat baca puisi..
Puisi..ukiran rasa berseni seorang pujangga :)

ramizah said...

Terimakasih Chema ( nama sebenar apa ek?)..
Puisi adalah reaksi perasaan saya melihat alam sekitar,melihat org lain, pengalaman peribadi, luahan rasa etc.satu kepuasan diri..

chema said...

nama saya che wan mariati che wan ismail..hehe
wah..reaksi perasaan :)
terbaik ustazah,

aisha umaira' said...

Kasih Sayang
Artist: Raihan


Kasih sayang itu titi
Kasih sayang penghubung hati
Kasih sayang itu tali
Kasih sayang pengikat diri

Dari kasih timbul simpati
Dengan sayang ada persaudaraan
Kerana kasih ingin berbakti
Saling sayang ma'af mema'afkan

Kasih sayang itu baja
Kasih sayang penyubur jiwa
Kasih sayang itu penawar
Penguat cinta penghapus duka

Kasih manusia sering bermusim
Sayang manusia tiada abadi
Kasih TUHAN tiada bertepi
Sayang TUHAN janji-NYA pasti

Tanpa kasih sayang TUHAN
Tiada simpati tiada persaudaraan
Tanpa kasih sayang TUHAN
Tiada bakti tiada kema'afan

Kasih sayang pada semua
Kasih sayang sesama kita
Kasih sayang oooo dunia
Moga selamat di Akhirat sana

p/s : saya saaayang ustazah;)