Powered By Blogger

Friday, April 9, 2010

Sunyi sesepi sepinya..

Tadi masuk ke kampus, terasa sayu hati bila melalui jalan menuju ke aikol. Hanya ada 2 3 orang je yg berjalan di lorong2 itu..tu pun tukang kebun yg sedang menyiram pokok2 bunga di tepi jalan. tiada sesiapa di perhentian bas. Nun jauh, mahallah utk student perempuan tersergam indah..tapi sunyi, tiada gelak ketawa student, suara mengilai student di malam hari..

Sambil memandu kereta perlahan-lahan saya terpandang seekor burung terbang rendah.. perlahan..melilau2 mencari sesuatu..mungkin sedang mencari teman untuk berkongsi kasih..seperti aku di sini yg memandang jauh ke luar jendela, menghitung saat aku didatangi org2 yg aku sayangi..

tapi sabar itu indah, kan?

p.s. dia sudah jauh meninggalkan saya...

4 comments:

Kami said...

ustzah..sudah lumrah..perpisahan ini hnye sementara..kite akan bergelak ketawa bersama2 lagi di masa hadapan insyaAllah...

incek.loyer said...

salam ustazh.sy bkn student klas ustazh so sy xksh klu ustzh xknal pn sy ;p tp kn, sy (agk) mnelesuri gk r crita2 ustzh ni~ sgt intrestig taw~

haa~ psl post ni, alaa, jgn sdey ustzh.. besh ap perpishan ni? bru r kte fham sket erti rindu kn? hehe~ btw, slmat mnanda paper student~ ley ilang tension glak2 kn? klu ad yg lawak2, don't mind 4 sharing taw~ 6t sy bcer~ ;p

slmt brcuti ustzh~

ramizah said...

ada satu pepatah German menyebut: "absence makes the heart grow fonder.." tapi sya nak tmbah..." but presence makes heart more sweeter..."
saya percaya pada pertemuan dan perpisahan, hidup dan mati..coretan dalam blog ni adalah dari hati saya sendiri menilai suasana alam persekitaran dan membandingkan dgn apa yg saya rasa..

daniel yusof said...

i hope that u can cope with tha situation...macam cik izzat ghazali kat atas tue~~dia selalu je dok sorg2 kat hostel..skg pon tak balik...tp dia enjoy je...hang out kat surau atau masjid tuk mengelak loneliness...tak pon g progrm...heheheheeh

n i felt the same la ustazah...skg bagun pagi dah bosan...at least seminggu yg lalu, ktorg akan melepak di library memecahkan kepala sepnjg 2 thun yg lalu...tapi skg...
its just me and my self...for the next 3 months ...
n i just have to cope wif the situation...

selamat bercuti ustazah...