Powered By Blogger

Saturday, April 10, 2010

Terimakasih dari ku untuk mu..

Pagi tadi saya menerima satu pnggilan dari seorg student saya yg telah grad pada tahun 2006. Sekarang dia sudah menjadi seorg practising lawyer yg sangat2 sibuk sekali dgn 2 legal firms yg perlu diuruskan. Menerima call dari dia bukan satu kejutan sebab dia sudah beberapa kali menelefon saya., tetapi mendengar kata2 semangat utk saya terus menulis di dalam blog saya ni membuat saya semakin teruja utk terus mengemaskinikan blog saya dari masa ke semasa. ( terimakasih Khairie a.k.a. the Giant)

Kira2 dalam pukul 3 petang, sya menerima kunjungan dari Alen Celbic, seorang student dari Bosnia. Dia akan pulang ke Bosnia selama 3 bulan selepas berada di sini selama 21 bulan.Dia tak sabar2 nak balik ke kampung halamanya di Sarajevo. Terimakasih Alen kerana sudi menjenguk saya di pejabat dan memecahkan kebosanan saya menanda kertas exam. Saya doakan Alen selamat sampai di Bosnia dan kembali untuk menyambung pengajian pada bulan 7 nanti.

Pada pukul 4.50 ptg saya menerima kunjungan dari Pika dan Mira, student2 saya sem lepas. Dtg utk mengucap selamat tinggal. Terimakasih tak terhingga atas ingatan kamu berdua pada saya.Mudah2an Allah permudahkan urusan dunia Pika dan Mira. Sebelum balik, Pika mesti cium pipi saya..he2. Pika dan Mira, saya doakan kamu berdua akan terus menjadi anak2 yg solehah..amin

Balik ke rumah sudah jam 7 lebih. saya dikejutkan dgn message dari bekas student saya yg dah lama grad dan sekarang lecturer di UiTM. Message berbunyi "..Madam, saya menangis membaca entry madam.." Airmata saya bergenang dan terus jatuh ke bumi..rupa2nya entry saya ni bukan sahaja menyentuh hati saya tapi org lain juga..

Walaupun hari ini sudah banyak airmata saya tumpah tapi hati saya puas..masih ramai yg sayang dan rindu pada saya sebagaimana saya rindukan mereka.

Setiap kali kamu melawat saya dan bertanyakan khbar mengenai saya, setiap kali itulah saya mengangkat tangan sambil memohon dari Allah s w t, jgn sekali2 Engkau putuskan rahmatMu pada mereka2 ini..

p.s tiada lagi nampak byg2 mu kini..

6 comments:

kata-kata hati~ said...

Salam Madam..
Madam, sedih saye tak berkesempatan utk jumpa Madam..
Kena que hrtuh.. Rmi sgt nk jumpe madam :P hehe

Takpe2
insyallah bila saye ingt pade Madam, saye mesej ye ;)

ramizah said...

eh, sapa ni? :-)

Nor Shakira Nabila Bte Nor Azman said...

Sedihla uztazah...huhu..Memang pertemuan satu nikmat yng tidak terhingga dari Allah s.w.t dan perpishan tu adalah ujian dariNya..Yng penting..Saye harap saye akn pnjang umur untuk bertemu kembali dengan seme orng yng saye sayang di Uia.InsyaAllah..Ustzh,pls be happy,be healthy and remember me always...;)

ramizah said...

erya chan ni sapa? Kata2 hati pun sata tak cam tgk gmbr..mcam org vietnam pulak.. he he.. please intro yourself.. thnk you

noorakmira said...

salam ustazah..
terharunya saya..
sebak saya rs bla baca entry nie..
saya nk balik perlis da ptg nie ustazah..
kte jmpa lg sem 1 nnt k..
ustazah jga diri baek2 ye..
sy da anggap ustzh mcm umi sy da..(tp ustzh muda lg la sbnrnya) hehehe..
i'm goin' to miss u..tc..
love you..(hugs and kisses)

aRieF said...

Assalamualaikum...
maaf ustzah..arep x g jumpe ustzah b4 balik...khamis tu ade farewell gathering...jumaat bgun tdo btol2 kul 1...lepas jumaat g cari tiket n byr compound...tut2 kul 5...maaf ustzah....