Powered By Blogger

Monday, June 28, 2010

Kenangan di Kg Sg Lui

Hari Sabtu yg lepas, 26 Jun 2010, telah diadakan kem motivasi anjuran AIKOL di Sek Ren Agama Sg lui, Hulu Langat, Selangor. Ini adalah kem motivasi yg pertama sya kendalikan dan yg pertma juga buat sya sebagai penceramah kepada pelajar2 sekolah rendah.

Ingin sy kongsikan sedikit pengalaman manis semasa di sana. Yg pertama sya dapat bertmu dgn org2 kampung dan kanak2 sekolah di sana. Rata2 mereka sgt bersemangatmengikuti segala aktiviti yg telah kita aturkan. Pada masa yg sama sy juga teringat semasa bersekolah di sek keb Penambang satu ketika dahulu. Dulu, sya tidak mempunyai peluang utk menikmati aktivivti sebegini. Tiada peluang atau mungkin nasib saya sudah ditakdirkan begitu. Tapi atas inisiatif sendiri dapat juga motivasi melalui pembacaan novel remaja dan pergaulan dgn rakan2 di sekolah.

Yg kedua ialah pengalaman berkerja dgn pelajar2 AIKOL yg terdiri daripada Syaufique, Huzaifah, Muhajir, Ridhwan, Masleha, Ella, Ilah, Sakinah, Nadiah dan Hafizah, adalah cukup manis. Mereka sgt komited dan “passionate” dgn tugas yg diberikan. Sya rasa sungguh beruntung dapat mengenali mereka. Alhamdulillah. Walaupun kami adalah org2 yg terakhir meninggalkan Kg Sg Lui tetapi kami tetap ceria dan postif. Sepanjang hampir 3 jam menunggu bas dtg, kami sempat juga minum air cendol, makan cekodok, makan durian ( sya dan syaufique tak makan), makan rambutan, meratah ayam ( sebab lapar sangat) dan berbual2 sesama sendiri.

Yg penting ialah kita hendaklah sentiasa positif, sabar dan senyum. Saya selalu ingatkan diri saya yg Allah adalah sebaik2 Pengurus dalam mentadbiri urusan dunia kita. Rasanya kem motivasi ini juga memberi kami motivasi utk sentiasa ceria dalam apa jua keadaan.. Yg baik itu dari Allah dan yg kurang itu dari diri kami yg lemah ini…

Kasih Sayang Penjana kejayaan…

1 comment:

Syafiqah Najwa said...

jeles sbb x dapat join..
sob..sob.. =(