Powered By Blogger

Sunday, September 5, 2010

Bila student balik kampung..

Pagi tadi ke kampus sebab ada hal di office. Keadaan di kampus sgt sunyi. Ramai dah student pulang ke kampung. Byk kereta luar masuk ke kampus bila Pak Guard meminta mereka berhenti utk di ditnya tujuan ke UIAM.

Teringat zaman di UIAM dulu, bila bulan puasa, hati dan fikiran meronta2 nak balik kampung utk berbuka puasa bersama keluarga. Tetapi pada masa yg sama mengingatkan diri sendiri apa tujuan sebenarnya dtg ke UIAM. Walaupun perasaan membuak utk balik tapi yg paling penting sekali ialah pelajaran. Kita telah diamanahkan utk belajar. Tidak sesekali saya akan ponteng kelas hnya semata2 utk balik kampung secepat mungkin. Tidak sesekali sya akan membuat permohonan utk dipercepatkan ujian atau diperlambatkan ujian utk saya semata2 kerana saya nk balik kampung. Walaubagaimanapun, org mungkin akan mempertikaikan dulu lain, sekarang lain..Begitulah org2 yg tetap tidak mahu mengaku salah dan masih nak menegakkan benang yg basah.

Sya sungguh tersentuh dgn sikap student2 yg dtg berjumpa dgn saya sebelum balik ke kampung sambil memohon kemaafan zahir dan batin. begitulah akhlaq yg mulia yg bukan hanya menanam tebu di bibir sahaja..

p.s kau pandai bermain kata..

3 comments:

Syafiqah Najwa said...

hehehe~
;)

incek.loyer said...

tapi ustzah,

mak saya suruh blek nih..

hehe =)

slmt hari raya ustzh ~

ramizah said...

Izzat, jgn guna alasan mak awak kat sini...