Powered By Blogger

Thursday, September 30, 2010

masalah sosial di UIAM

Pada petang tadi ad sekumpulan pelajar2 lelaki sya telah membuat presentation yg bertajuk Masalah2 Sosial di IIUM. Sya merasa sungguh terkejut bila mendengar dan melihat sendiri bukti2 masalah2 sosial di IIUM. Masalah sosial bukan setakat freehair di kalangan pelajar perempuan dan merokok di kalangan pelajar lelaki. Tetapi lebih dari itu. Isu seperti lesbianisam( musahaqah), gay ( homosexual), gansgterism dan juga dadah. Sya tidak sedar yg mungkin ada dikalangan pelajar saya terlibat dgn aktiviti tidak bermoral seperti di atas.

Pelajar2 lain yg melihat videoclip dan gambar2 tersebut turut mengakui memang ada kes2 seperti itu. Mereka bertnya kepada saya, kenapa pihak berwajib di UIAM tidak mengambil tindakan kepda mereka. Sya kelu..tidak tahu apa yg harus di jawab. Apa yg bermain di kepala saya ialah, pihak berwajib sibuk mahu menjadikan IIUM sbagai research university agar peluang utk mendapat duit membuat penyelidikan terbuka luas...

aargh!!

p.s kau sombong sekali..

2 comments:

Janna Wan Muhammad said...

yes kak ngoh,social problems that you mention do happen among university scholars and bijak pandai...although you don't see it,doesn't mean it's not there.

lesbianism,gay, drugs,lumba haram, sex trades,and macam2 lagi.

velasrizal said...

i stdnt uia tp xtau lak ada mslh ni..

Promosi Blog Di Facebook Orang Lain ?