Powered By Blogger

Monday, September 20, 2010

Hati yg terusik

Ada pepatah menyebut, jangan cepat merajuk nanti cepat tua. Bila kita merajuk,air muka menjadi tidak ceria. Dahi berkerut , mulut muncung dan mata pun nampak kuyu sebab hati sdg memendam perasaan. Kekadang2 kita terpaksa buat2 bahagia walau hati bagai nak gila. Terutama jika nature pekerjaan seseorg itu melibatkan dgn org ramai seperti cikgu, lecturer, model, public figure dan sebagainya. Ketahanan diri mesti kental dan jitu utk berhadapan dgn org ramai walau hati dimamah perasaan pilu. Kekuatan diri yg ada serta yakin Allah bersama dia akan memberi impak positif kepada kita.

Saya selalu mengingatkan diri sendiri supaya bersiap sedia menghadapi segala kemungkinan samada hal peribadi atau dgn karier sebagai pendidik. Walau hati saya sedikit terusik dgn sikap sesetengah student tetapi sya mesti kelihatan baik dan professional semasa bekerja.

Walau apa pun, setiap cabaran perlu dihadapi dgn tenang..paling2 tidak saya mengeluh sendirian ( atau menangis sendirian). Yg pasti kita hanya manusia yg tidak sempurna dan berusaha utk menjadi kesempurnaan dalam hidup setakat yg termampu..
Akhir kata, semoga kekurangan yg ada pada diri kita tidak akan mengurangkan kasih sayang org utk menyayangi kita..itulah puncak kasih sayang dan cinta..

p.s. semusim saja…

4 comments:

Ahlami said...

semusim saja ?
kakngoh i miss you

ramizah said...

ya, semusim saja..bukan selamanya..
Miss you on hari raya..

hakim.halim said...

dari jauh kupohon ampun maaf zahir dan batin ustazah.. salam aidilfitri!

ramizah said...

salam manis dari saya utk Akim :-)