Powered By Blogger

Thursday, December 16, 2010

Terimakasih daun keladi..

Sejak bermulanya semester baru isnin lepas, saya menerima kunjungan mesra dari student2 lama saya. Kebanyakan mereka datang dgn membawa buah tangan. Ada yg membawa gelang manik, kek, brooch, keychain dan makanan. Saya merasa sungguh gembira mendapat hadiah daripada mereka. Sebenarnya, hadiah sedemikian akan mengeratkan lagi hubungan sesama kita. Walaupun kecil atau harganya tak seberapa, ianya bukan menjadi ukuran buat saya. Yg penting ingatan yg berpanjangan. Ada juga yg dtg hanya utk bertanya khabar saya tanpa membawa apa2. Itu pun sudah cukup membuat saya gembira, yg menandakan mereka masih ingat pada saya. Ada juga yg berjumpa saya di tengah jalan..jauh melambai saya..ya, jauh. Segan agaknya utk menegur saya. Ada juga, yg nampak dari jauh tapi terus mengambil jalan lain. Entah apa niatnya, Allah jua yg tahu. Dulu tidak begitu..

Untuk student2 saya tesebut, terimakasih daun keladi..semoga ingatan kekal abadi..walau saya tiada lagi sisi..

p.s. luka dan terus luka..

No comments: