Saturday, December 18, 2010

Ustaz Hamid Jusoh Al Butri

Kalau sebut nama Ustaz Hamid Jusoh al Butri, semua org kenal terutama di AIKOL. Dia adalah salah seorg tenaga pengajar di AIKOL, UIAM. Dia sudah lama di AIKOL bersama2 dgn al marhum Prof ahmad ibrahim membangunkan kuliah Law. Dia juga merupakan guru saya semasa saya di tahun 1 dan 2. Seorg yg guru yg amat dihormati oleh dan ditakuti oleh student2 zaman ini. Mengapa dia ditakuti? kerana ketegasan dia dalam menangani masalah disiplin di AIKOL terutama sekali.

Saya nak bercerita mengenai "pertemuan" saya dgn Ustaz Hamid petang jumaat kelmarin. Hari jumaat semalam, adalah hari yg agak sunyi di aikol. Student tak ramai dtg di aikol terutama sebelah petang. Bila sya hendak menaiki tangga dari tingkat 2 ke tingkat 3, pada hari biasa kena berhati2 disebabkan ramai student turun naik. Naik satu anak tngga ke satu anak tngga dgn berhati2, persis Perempuan Melayu Terakhir. Tetapi semalam, di sebabkan tiada org maka saya pun berniat nak langkah 2 anak tngga sekaligus. Boleh juga exercise! tengah bersiap sedia nk angkat kain..tiba2 saya tengok ada bayang2 org mahu turun dari tingkat 3 ke tingkat 2. Bila sy angkat kepala, rupa2nya Ustaz Hamid Jusoh. terkejut King Kong la dibuatnya. Terus melabuhkan kain.. dan dia pula terus berkata pada "...Takut pada Allah!! Jangan takut pada saya.."

Memang saya pun takut pada dia!! hahaha

p.s. jgn dekati diri ku lagi...

5 comments:

farahalinarosli said...

ya rabbi. ustazah, lawaknye. ayat ustaz plak mendalam mcm tu. haha semua org takut dgn dia. ;D

ramizah said...

lawak2..memang merah padam muka sya..malu. hehehe..dia sebenarnya sgt baik dan seorg yg bertimbang rasa :-)

sitimasleha CJ said...

masa tu, saya ade tak madam?

ramizah said...

eh,mas ada la masa tu..lepas dia cakap takut pada Allah, baru mas dtg.. hehehe

sitimasleha CJ said...

oooo... haha.. patutla muka madam masa tu merah je. haha..