Wednesday, June 15, 2011

F.R.U.S.T

Entry yg lepas saya bercerita pasal L.O.V.E. Kali ni bercerita benda opposite pulak..




Bila kita pandai menyintai seseorang, kita mesti pandai juga bagaimana hendak menghadapi impak jika cinta kita ditolak. Atau dgn kata lain, frust..frust nungging..nungging buah Nyo lagi! adus, sakit..sakit..sakit sangat. :-(




Bagaimana saya tahu sakit? Ada lah pengalamannya.. Pengalaman mem" frust'kan orang pun ada. Beberapa orang jugak la ( ecececeh...perasan pulak dia). Pengalaman org mem"frust'kan atau mengecewakan saya pun ada juga.




Seingat saya peristiwa saya frust sangat2 ni berlaku masa saya di tahun akhir semester pertama. memang salah saya. Ingatkan si dia tu suka kat saya, rupanya saya je yg perasan..huhuhu.. Perasaan saya pada masa tu lebih kepada teramat malu .Malu nak jumpa teman2 yg tahu hubungan saya dgn si dia itu. Bak kta pepatah, hidung tak mancung ( memang tak mancung pun dan memang tak perasan pun!), pipi tersorong2..alahai..




Apa yg saya boleh buat ialah menangis..berlinangan airmata...bercucuran keluar tak berhenti. Selama 3 hari 3 malam saya menangis. Sampai bantal di asrama tu terpaksa di jemur di atas bangunan asrama siti Khadijah di P.J. Sebelum saya melelapkan mata, saya menangis teresak-esak..malunya aku... saya bertaubat tak nak dah perasan. Esakan saya didengari oleh roomate saya. Dia bertanyakan keadaan saya. Lantas, saya berkongsi cerita dgn dia sebagai satu jalan utk meluahkan apa yg terbuku di dada. Dia juga meminta saya menulis surat utk dihantar kepada si dia itu. Keesokan harinya saya menulis surat di dalam dua helai kertas kajang. Saya memberi surat itu kpd teman saya utk dibaca. Sebaik saja selesai membacanya, saya tengok mata teman saya bergenangan dgn airmata..dia bagitau saya " jah, jangan hantar surat ni pada dia..surat ini akan membuat hati dia hancur luluh, jah..." teman saya memegang tangan saya dan kami sama2 menangis. Bila saya membaca isi kandungan surat itu semula, saya dpt merasakan betapa kecewanya saya bila cinta ditolak...




Well, dah lebih 20 tahun cerita ni berlalu. Masing2 sudah mempunyai keluarga. Masing2 sudah menemui cinta sejati... Walaupun pada 20 tahun lepas, saya merasakan peristiwa dikecewakan ini adalah sangat pahit dan perit. tetapi bila dikenang balik sekarang, ia adalah sesuatu yg sangat manis. Sangat berharga utk dikongsi dgn anak2, adik, student2 dan sesiapa saja. Saya tidak pernah menyesal dgn apa yg berlaku..there must be a reason that it is happened.




No regret at all :-)




" Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moment that takes our breath away.."




Semua yg berlaku, memberi pegalaman kepada saya. Pahit atau manis, bergantung bagaimana kita menghadapinya..






p.s Robert Redford, Michael Dudikoff, Mark Harmon...just to name a few...

5 comments:

Capik said...

HEhehe...I like this one
" Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moment that takes our breath away.."

Frust xleh lari doh dalam hidup cuma klau frust tidak ditangani dengan baik akan memudaratkan hidup kita

Luahan perasaan adalah satu cara yang berkesan menangani frust..hehehe

Supo pakar motivasi plop capik..hi3

Ahlami said...

Setuju nga Mat Capik.

Life goes on. And if you don't move on, you will never step forward. Experiences teach us. Entri nih meme relate laa dgn previous entri hok pasal love tuh. Hehe. perfecto kakngohh !

ramizah said...

ami: no problem, mate!
Capik: welcome back!

Capik said...

HAhaha...lamo doh xsingoh cnie...xpo2..nati ado sokmo capik nupey cnie..^^

ramizah said...

capik oh! capik.. :-)