Powered By Blogger

Sunday, May 9, 2010

Selamat Hari Ibu

Hari ni adalah hari ibu mengikut pendapat dari org2 barat. Mereka memilih satu hari dalam setahun untuk menyambut org2 yg istimewa dalam hidup mereka. Di dalam Islam, sambutan hari2 yg istimewa berkait rapat dgn aqidah dan iman kita kepada Allah. Antara hari2 kebesaran dalam Islam ialah 2 hari raya, hari tashriq, hari wuquf di arafah, hari asyura, 1 muharram dan sebagainya. Hari2 ini kita disunatkan untuk berzikir kpada Allah, berpuasa sunat ( hari wuquf kpada org2 yg tidak menunaikan haji) utk mendpat keredhaan dari Allah azzawajalla.

Hari Ibu dan hari bapa adalah tidak menjadi kesalahan utk di sambut. Cuma perlu diingatkan sambutan itu bukan setakat hari ini shaja, tetapi setiap masa dan saat hatta ibu/bapa sudah meninggal dunia..

Sya bersyukur kerana Allah memberi peluang kepada sya untuk menjadi ibu..sya juga amat bersyukur kerana masih punya Ibu yg masih prihatin pada saya walaupun saya sudah berumahtngga dan menjadi ibu..

Hari ni juga, teman sekuliah sya di AIKOL, kehilangan ibu yg amat dikasihi..

Peringatan pada semua, jangan terlau gembira menyambut sesuatu atau saat yg menggembirkan dalam hidup kita..pasti di luar sana ada org yg menangis kehilangan org tersayang..bersederhanalah dalam hidup kita..

No comments: