Powered By Blogger

Thursday, July 22, 2010

Akim, Mimi & Ami..

Hari ini saya membeli CD nasyid Maher Zain. Selepas mendengar semua lagu2 nya saya terus jatuh cinta dgn Maher Zain. Suaranya merdu dan lembut. Melodi setiap lagu2 adalah sangat kontemporari, rancak dan ala2 pop. Sesuai dgn citarasa saya. Sebelum ini saya memandang remeh lagu2 nasyid Malaysia ( melainkan lagu Intifadah dan album pertama raihan) yg rata2nya mempunyai melodi sedih dan mendayu2. Bila mendanger lagu2 sebegini membuat saya lebih sedih dan tidak bersemangat. Tetapi Maher Zain adalah lain dari yg lain.
Pertama kali mendengar nama Maher Zain adalah dari student saya, Akim. Dia yg beria2 benar memuji penyayanyi tersebut. tetapi saya tidak mengambil kisah sangat sebab saya rasa melodinya tetap sama dgn penyanyi nasyid Malaysia. Kemudian seorang teman ( dan adik) saya, Mimi, ada meng"tag" lagu For the Rest of My life pada saya. Bila dengar lagu tu, saya terpegun..eh..sedapnya suara penyanyi ni. Lirik pun menarik juga. Adik saya, Ahlami juga ada menyebut pasal Maher Zain. Adik saya tu adalah seorg "penyanyi" yg tak bertauliah. Last sekali saya terbaca dalam suratkhabar tentang komen seorg wartawan tentang kualiti album Maher Zain.

Setelah mengumpul segala2 bukti dan testimoni dari peminat2 Maher Zain, akhirnya saya dgn rasminya telah menjadi peminat beliau. saya juga telah memilik CD beliau yg Original..Download2 tak main la.

Untuk akim yg sudi "meredah lautan api, mengharungi lautan dalam dan juga memijak lumpur" demi utk mendapatkan CD ini, TERIMAKASIH dari ku untuk mu..

Untuk Maher Zain..ku sebut nama mu di dalam doaku..

6 comments:

Ahlami said...

don't despair. and never lose hope. cause Allah is always by your side. isyaAllah..insyaAllah..

*start doh nyanyi..tokleh ore puji sket. hehehe*

ramizah said...

dale famili kita, kngoh jah hok tak pandai nyanyi..huhu..

Ahlami said...

takpo lah. kalu panda nyanyi belako sapo pulop hok nok dengar. hehe. takdop la xpanda sangat nyanyi. kakngoh nyanyi dgn penuh perasaan confirm oghe lain tangkap leleh! hihihi

ramizah said...

yaaak!..[ala2 capik..]

Sleepless In KL said...

The person who introduced me to Maher Zain is my husband, the one person who's never liked listening to music (interferes with his thinking, he says). Then when he got a new phone, the salesperson preloaded songs inside it, including Maher Zain's. My husband was stunned with the quality of the songs. And from that moment on, he became an instant 'convert', playing the songs on his phone, in the car, at home. So now it seems someone else is following in his footsteps ;)

ramizah said...

thanks mi for sharing with me the history of how we did fall in love..