Powered By Blogger

Saturday, August 22, 2009

Puasa dan Nurin...

hari ni hari pertama umat Islam seluruh Malaysia menunaikan ibadat puasa. Mudah2an dapat kita pertingkatkan amal pada bulan yg penuh dgn " tawaran murah" dari segi pahala.

saya teringat pada Nurin Jazlin yg hilang pada awal puasa. sehingga dh nak raya baru jumpa mayat arwah nurin dlm keadaan menyayat hati. sya masih ingat pada malam sebelum mayat nruin dijumpai, saya bermimpi nurin tgh menangis..meleleh airmata dia..sedih..tapi dia tak meraung2. esok pagi selepas sahur dan solat subuh, saya membaca Quran..smbil membaca, fikiran saya terbayang pada Nurin..seolah2 Nurin memanggil saya menyebabkan ternggu bacaan saya disebabkan oleh airmata yg meleleh turun. Kemudian saya menyambung lagi bacaan Quran selepas solat dhuha, hati dan fikiran saya masih tersangkut pada Nurin. Lantas saya terus memohon pada Allah dgn sepenuh hati saya agar Nurin dapat dijumpai.. Ya, doa saya dimakbulkan oleh Allah,jam 11.30 pagi saya dapat alert message dari Star News yg mayat kanak2 perempuan di jumpai..( W/pun disahkan beberapa minggu kemudian)

Mudah2an di bulan yg mulia ni, jgn kalut sangat nak bershopping hingga anak2 kecil dibiarkan tanpa diawasi.. yg pasti, Nurin sekarang sudah tenang di sisi Allah dan pembunuh Nurin entah di mana..yg pasti hidup dia tidak akan tenang sampai bila2.

Ramadhan Karim.....Allahu Akram..

6 comments:

Danial Izzat Zulbahari said...

semoga arwah terlindung di bawah rahmat Allah..

ramizah said...

terimakasih danial kerana menjenguk

ramizah said...

terimakasih danial kerana menjenguk

Adrina Adi said...

emm.. tetiba rasa sedih pulak. tapi masih ingat peristiwa tu berlaku dalam bulan puasa. memang menyayat hati..

muhammad zukhairi said...

salam ramadhan ustazah..

FA said...

cerita nurin ni sgt menyentuh hati..mmg btol kata2 kk ngoh yang pembunuh tu takkan tenang hidupnya..