Powered By Blogger

Monday, January 3, 2011

kenangan di Singapura

Sepatutnya gambar ini di bwah tetapi tak tahu macam mana nak letak.. ini lah harga2 jus yg dibeli..hmm..kalau nak tau harga dlm RM kali dgn 2.3


Pada 29 dec tahun lepas, sya bersama dgn anak2 dapat berjalan ke Singapura selama 5 hari 4 malam. Kali ini kami tinggal di hotel santa grand bugis, hnya utk tidur dan melepaskan lelah sahaja.. Hotel ni hanya 3 star dan bilik kami di basement. Tapi ok lah, alhamdulillah. alamat hotel ini ialah...
^
^



Gambar di bawah ni semasa sy melawat studio Jalan Ampas di No 8. Studio sudah menanti utk dirobohkan pada bila2 masa2 saja. Teringat pada cerita2 P Ramlee yg menjadi igauan kita hingga saat ini..



Gmbar di bwh ni semasa di Singapore Flyer. Kami tak naik sebab dah naik pada tahun 2008. Ini adalah wheel yg paling tertinggi di dunia. masa ni, kita tersangat lah dahaga. Lutfi sedang minum mango jus dan mama tengag ralit menghirup avocado jus. Angah macam biasa la..berkhayal..kali ni nak jadi apa pulak. hari tu nk jadi juru tol..anak aku sorang ni..









Ini Masjid Sultan, antara masjid tertua di Singapura. Teringat pada zaman kes Natrah dulu, masjid ni menjadi kubu org2 melayu dari di serang oleh tentera british.




Gmbar ni, di Merlion, puncak kemegahan Singapura..kali ni angah berkhayal nk terjun sungai singapura agaknya..





Ini tiket ke Universal studio yg berharga Singdollar 66 utk hari biasa dan 77 dollar utk weekend..
















Gmbar di bwah semasa kami berada di entrance sebelum masuk ke Universal Studio yg meninggalkan seribu kenangan manis semasa kami di sana..


Nak pergi lagi tak? jawapannya...Naaaaaaaaak!














4 comments:

Capik said...

Blog berwajah baru...hehehe..nice2...

Comey2 laa gambar...rasa2 keno menjejak kaki ke sana niee...bangunan2 dio comey2 blako..

ise3339 said...

betul tu syafiq, comey2 gmbr..tok puah raso tgk, kalu letok byk lg, lg bagus.. description gambar pun sgt infomatif:)

ramizah said...

capik suka amik gmbar..meme bgnn dia pelik terutama di esplanade. kamera k ngoh hok biasa2 jah..kalu guna kamera capik mesti comel lagi!
ada lagi gmbar..tggu zaki upload kt FB dia.. Ise kena gi bila nabil umur 4-5 thun..

FA said...

mesti best g universal tu deh?tapi mahal nyossss tiket dio kak ngoh...hehe.